1 Temmuz 2010 Perşembe

It's Canada Day / Fête du Canada

HAPPY CANADA DAY

Kanada Günü bizim Cumhuriyet Bayramımız, tüm resmi kurumlar tatil oluyor. 1 Temmuz günü Kanada Günü büyük bir coşkuyla ülkenin her yerinde kutlanıyor ve bugün insanlar birbirine Happy Canada Day diyerek veda ediyorlar.

1982 yılına kadar Dominyon Günü (Bunun sebebi 1 Temmuz 1867 tarihinde İngiliz Krallığı'nın, İngiliz Kuzey Amerika Yasası'yla, bugünkü Kanada'nın kökeni olan dört eyalet'ten oluşan federasyona yerel yönetim hakkı vermesiymiş) olarak kutlanan gün, 27 Ekim 1982 tarihinde alınan kararla "Kanada Günü" adını almış ve daha milliyetçi bir yapı kazanmış. Bu tarihten itibarende 1 Temmuz Kanada Günü olarak yeniden isimlendirilmiş.

Bu yıl 143. yıllarını kutladılar.


:)




Benim kutlamalara katıldığım yer Toronto'nun merkezine göre keza daha küçüktü ama hem konserler hem de havai fişek gösterileri çok güzeldi. Bir kaç fotoğraf ekleyelim;
(Büyüterek bakmanız şiddetle tavsiye olunur)

















 






Havai fişek gösterisi başladığında konserimize ara verilmişti, müzik yerine şaşkınlık ifadeleri ve şaşırdığımızda çıkardığımız sesler gecemize daha güzel bir renk kattı.

Ve mekana kilimler serilmişti tabi tüm bu gösteriler başlamadan;

Herkes Kanadalı


Bu dondurmacı sokak aralarında dolaşıyor :-)
Kornası da var, duyunca koşuyorsun dışarı






Konser



Bunları tren gibi uzatabiliyorsun. Çok çocuklu ailelerde var :-)
Ama fotoğrafını çekemedim, atmaca gibiydi anne babalar :)












Şezlongunda uzanarak izlemekte bir bakşa keyif olsa gerek



SÜPER BABA ! :-)

Bu da Kanada'nın bir başka köşesinden Kanada Günü kutlamasındaki havi fişek gösterisinin videosu, arzu edenlere:



Bir kaç şey daha ekleyeceğim ama yarın...
Öpücükler.

1 yorum:

Zaman ayırdığın için teşekkürler ;)