Bu ne?
Pazar sabahı önce kahvaltı yaptık, sohbet muhabbet..
Sonraaaa, bu Kanada'da her gün her dakika yapacak yeni bir şey var. İnsanlar haftasonları hep yeni bir yerlerde. Çocukları olmayanlar haftaiçi akşamları da.. :-)
Büsbüyüüük çiftlikleri var, bu çiftlikler aslında birer firma. Şöyle ki; adam her şeyi satmak için ekiyor ama meyveleri -çilek gibi- olgunlaştığında, tarlasını insanlara açıyor.
Çiftliğe girerken bir sepet alıyorsun -EĞER İSTERSEN gidip sadece yemekte serbest ama herkes istediği büyüklükte bir sepeti mutlaka alıyor- sonra bir traktöre biniyorsun, seni tarlaya götürüyorlar. Yiyebildiğin kadar yiyiyorsun bir yandan da topluyorsun :)
Traktöre gidiyööös
Tarladayız, herkes harıl harıl çalışıyor :)
Oysa bir yandan yağmur da çiseliyor !
Toplamaktan çok yeme safhasındayız
Neden strawberry? Straw saman demekmiş, berry ise çilek. Bunların altına saman koymazsan böcekler çilekleri deliyorlarmış. Nitekim altına saman girmeyen çileklerin hepsinde kocaman delikler vardı :-)
Bazı büyük çileklerin altındaki samanları azıcık açtım, onların da çilek yemeğe hakları var! Her şey parayla alınmıyor, araziler onların evler bizim! Oh
İşte bizim sepetimiz
Pek tabi çilekleri dalından toplamanın, istediğin kadar yemenin bir bedeli var odaaaa dışarıdan satın aldığınıza karşılık 3 katı kadar ama değiyor..
Size bir de mısır tarlası GİRİŞİ örneği;
:-)
Çiftlikten yine traktörle döndük pek tabi, traktörün duracağı nokta belliydi. Burada her şey inanılmaz organize ve herkes yapılan düzenlemelerin onlar için iyi olacağından emin, dolayısıyla her şey kusursuz yürüyor.
Traktörden inenler ipsiz yerden içeri giriyor, sonra orada bekleyenler tarktöre yerleşiyor..
Sanırım bu ipler oyuna dalma ihtimali yüksek olan çocuklar için :-)
Bu arada en güzeli ne biliyor musunuz? Alçakgönüllülük burada yaşayanlar için ilk kural ! Muhteşem.
Bahsettiğim çiftlikten yüzlercesi varmış, burada araziler bol ve geniş. Evlerde sanırım bu yüzden bu kadar büyük ve düzenli, yani bunun etkisi vardır herhalde.
Bu işletme aynı zamanda bir hediyelik eşya dükkanına, özel günleri kutlamak için şirin bir kata ve bir de tuvalete sahip. Şuna bakın, ben bayıldım;
Tahsilat
Toplamadan da gidebiliyorsunuz :) Ayrıca çocuklar için de ayrıca kocaman bir alanları var, içinde aklınıza gelebilecek her oyun var -para ile oynanabiliyor- ve siz de büyükler olarak uçsuz bucaksız yeşil arazilerde zaman geçirip, bir şeyler yiyip içiyorsunuz amaaaa 'tamam oturdum durdum ama çilek de almak istiyorum beeen' diyenler için de şu var;
Tembeller için
İlk pazar böyle geçti işte, eve geldikten sonra pazartesi sabahı rotasına çalışmalar başladı. Sabah 05:30 da kalkmak gerekecek... :-)
Hepinizi öpüyorum.
canımbenim,
YanıtlaSilne kadar şahane biyermiş burası!çizgifilmlerdeki çiftliklere benziyo:)
daha güzeli sağ salim orda olduğunu görmek:))
öpücükkk!
yaa ben bayıldım buraya,süpermiş:):):) ikurum kanada ya mı yerlessek ya :D
YanıtlaSilEvet çok güzel yerler var. Keşke bütün sevdiklerim burada olsa.
YanıtlaSilBoncuk'um evet yerleşebiliriz :)